Перад тым, як адправіць электронны зварот, азнаёмцеся з патрабаваннямі, якія прад’яўляюцца да зваротаў.
Нарматыўныя прававыя акты, якія рэгулююць звароты грамадзян і юрыдычных асоб (індывідуальных прадпрымальнікаў):
–Закон Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З “Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб”;
Звароты могуць быць пададзены заяўнікамі ў пісьмовай або электроннай форме, а таксама выкладзены ў вуснай форме. Вусныя звароты выкладаюцца ў ходзе асабістага прыёму.
Парадак разгляду зваротаў грамадзян рэгулюецца Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб», Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычнiка 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб" і іншымі актамі заканадаўства.
Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за 15 дзён з дня рэгістрацыі, а якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі – не пазней 1 месяца. на электронныя звароты накіроўваюцца ў электронным выглядзе на адрас пошты, які ўказаны ў электронным звароце, альбо ў пісьмовым выглядзе на адрас месца жыхарства (месца прыбывання) грамадзяніна альбо месца знаходжання юрыдычнай асобы ў выпадках, , усталяваных Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года ”Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб“.
Пакідаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якім):
-выкладзены не на беларускай або рускай мове;
-не змяшчаюць прозвiшча, уласнага iмя, імя па бацьку (калі маецца), адрасы месца жыхарства (месца прыбывання) грамадзяніна;
-не змяшчаюць поўнай назвы юрыдычнай асобы і адраса яго месца знаходжання, прозвішчы, уласнага iмя, імя па бацьку (калі маецца) кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
-змяшчаюць тэкст, не паддаецца прачытанню;
-змяшчаюць нецэнзурныя альбо абразлівыя словы або выразы;
-падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
-змяшчаюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі органаў архіўнай справы і справаводства і архіўных устаноў;
-прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
-пададзены паўторны зварот, калі ён ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці.